Tržby v obchodoch na Slovensku z roka na rok rastú, slovenskí občania sú tak zdá sa, vo veľkej miere takmer shopaholikmi. Shoppingové centrá sa tešia narastajúcim ziskom i mentalite, s akou sme sa stihli stotožniť. Ak sa v jeden štátny sviatok zatvoria všetky obchodné prevádzky, pre viacerých Slovákov to značí apokalypsu. Bez nákupov nevydržia už takmer ani jeden deň, poprípade odcestujú za nákupmi do Rakúska. Počas sviatkov, respektíve pred sviatkami ľudia zvyčajne minú viac, nakoľko kupujú zásoby a boja sa, aby na niečo nezabudli. Z celkového hľadiska (nielen počas sviatkov) je návštevnosť obchodov a obchodných centier na Slovensku každým rokom už v podstate stabilizovaná, ale príjmy obchodov sú stále vyššie. To znamená, že na nákupoch míňame stále viac peňazí.
Za minulý rok sme na nákupoch minuli v priemere 6862 eur/ na každého zákazníka.
A aký tovar ide u nás "na dračku", respektíve aký tovar prináša u nás obchodníkom najvyšší zisk? Zvyšujúcemu sa záujmu a zároveň najvyššiemu zisku za minulý rok sa teší športové oblečenie a športové pomôcky. Na základe čoho môžeme usúdiť, že dnes je rastúcim trendom (a to aj marketingovým) zdravý životný štýl. Rozšíreniu svojho pôsobenia sa zároveň tešia i menšie prevádzky ponúkajúce zdraviu prospešné (zväčša predražené) produkty. K najziskovejším položkám sa radí aj gastronómia celkovo i odvetvia špecializovaných potravín.
Človek si môže všimnúť ešte jednej zmeny, ktorá súvisí s čoraz rozšírenejšími priestormi pre módne odevy a módne doplnky. Je to spôsobené nižším nájomným za obchodné priestory i tým, že majitelia obchodov sa dokážu s prenajcom dohodnúť na relatívne nízkej čiastke, pričom ich priestory sa rozširujú a majú možnosť predávať viac tovaru a to v podstate za takmer nemenný poplatok. Priestory sa rozširujú na maximum, nájomné sa navyšuje minimálne, cena nájomného sa prakticky z celkového hľadiska znižuje.
Najväčšiu tržbu zaznamenalo naše hlavné mesto, Bratislava. Bratislava má údajne takmer dvakrát viac nákupných domov a obchodných cientier, než Viedeň či Praha.