Založíte si e-shop a zrazu nejde všetko tak, ako ste si predstavovali. Toto je scenár, ktorý zažíva skutočne mnoho ľudí, takže môžete byť úplne pokojní. Na druhej strane by ste to nemali nechať tak. Nebolo by to totiž vôbec logické, čo uznáte asi i sami. V podobnej situácii sme sa ocitli aj ja s mojou partnerkou. Mali sme veľké plány a sny o e-shope, no realita vyzerala trochu inak. Skôr sme sa trápili, peniaze do podnikania skôr vrážali, ako ich zarábali a užívali si ich. Viete, čo nám pomohlo? Seo! Áno, obyčajná optimalizácia pre vyhľadávače, ktorú mnohí ľudia vnímajú ako lacný marketingový trik, za ktorý však zaplatíte dosť veľa peňazí.
Takže takto, v prvom rade nemôžem povedať, že ide o nejaký trik, pretože optimalizácia skutočne pomáha. Nám pomohla, takže nie, skutočne nejde len o spôsob, ako z vás vytiahnuť peniaze. V druhom rade, SEO optimalizácia nie je až tak šialene drahá. Napríklad v porovnaní s inými typmi reklamy (áno, SEO by ste aj vy mali vnímať ako reklamu, pretože podľa mňa ide presne o to), je optimalizácia neporovnateľne lacnejšia. Samozrejme, netvrdím , že nemôžete naraziť aj na podvodníčkov, ktorí sa z vás budú snažiť len vytiahnuť peniaze. to samozrejme môžete. Ak si však dáte pozor a dopredu si o SEO optimalizácii pre vyhľadávače aspoň niečo naštudujete, myslím, že by ste si mali vedieť dobre vybrať.
No a teraz sa trošku vrátim k začiatku, respektíve ku titulku môjho článku. Teda k tomu, či už je ten správny čas na to, aby ste si konečne zaplatili za optimalizáciu. Poradil by som vám asi toto. Ak vám ide biznis presne tak, ako má, nemusíte vlastne riešiť nič. Pokiaľ však vaše podnikanie takpovediac, nefunguje podľa vašich predstáv, práve SEO vám podľa mňa môže skutočne veľmi pomôcť. Na druhej strane, aj keď vám online biznis frčí ako má, nemusí byť tento typ investície vôbec zlým nápadom. Keď môže byť niečo lepšie tak nech je, nie?