Ako určite viete rôzne obchody ponúkajú pri predaji aj nejaké bezplatné služby. Najjednoduchší, ktorý môžete poznať je napríklad bezplatná donáška pizze. Takýmto spôsobom sa snažia zatraktívniť svoje produkty a zvýšiť predaj. Na nás to má veľký vplyv keďže vždy keď vidíme niečo zadarmo zbystríme pozornosť. Sme tak jednoducho nastavený. Prekvapí nás to a hneď sa o to začneme zaujímať. To je marketingová stratégia na ktorej zarába množstvo obchodov aj vo vašom okolí.
Keď si idete vybrať nový nábytok alebo elektronické spotrebiče, často vás osloví, že vám ich dovezú alebo dokonca zmontujú bezplatne. Otázne je, či sa to oplatí.
Neuvedomujeme si, že táto zdanlivo bezplatná služba je zarátaná v každom jednom výrobku, ktorý sme si kúpili. Veľmi vhodné je porovnať si ceny vo viacerých obchodoch a tak sa rozhodnúť. Ak si to spočítate spolu s dopravou, ak je v inom obchode platená uvidíte rozdiel. Nehovoriac o tom ak to je niečo, čo si môžete odviesť domov aj sami.
Potom pri menších tovaroch sa môžete stretnúť s balením. Obzvlášť ak sú napríklad Vianoce. Tu by som povedala, že na tom neprerobíte. Je to iba cieľ ako sa odlíšiť od konkurencie a v podstate to sú nepatrné náklady. Avšak vždy ak vidíte, že ponúkajú niečo zadarmo, nikdy to tak nie je. Tie náklady sa prejavia v cene výrobkov, či už ich predajú vám alebo inému zákazníkovi. Určite by dobrovoľne nerozdávali veci len tak.
Ak sa na to pozrieme z druhej strany, tak je to celkom dobrá marketingová stratégia. Keby ste chceli získať nových zákazníkov určite sa oplatí zo začiatku investovať aj do takýchto vecí. Je už len na vás, či si to neskôr vyrovnáte na cenách tovarov. Osobne, asi by som to robila aj ja. Veď predsa cieľom každej firmy, či podnikateľa je maximalizovať svoj zisk. Je teda prirodzené, že sa z niečím takým stretávame.