Všetci čo sme absolvovali už základný stupeň vzdelávania, sme presvedčení o tom, že písať sme sa naučili už v prvej triede. Situácia však nie je taká jednoduchá. Termínom písanie v češtine tradične rozumieme písomnej zaznamenávanie, zatiaľ čo v poňatí anglosaskom je skutočnosť označovaná termínom písanie oveľa širší a to, čo mienime českých slovom písanie,prestavuje najelementárnejšej úroveň tohto procesu alebo snáď skôr jeho nutný predpoklad. Disciplína písanie zahŕňa jazykovú výchovu od počiatkov školskej výučby až po akademické písanie ako je seminárna práca. Pri takto chápanom písaní nejde samozrejme o zvládnutie grafického záznamu textu, ale o procesuálnu chápanú výstavbu textu. Prejav je postupne premyslene, načrtávání, korigovaný, přestylizováván a dotiahnutá do konečnej podoby.
Uplatnenie jazykové kompetencie
Seminárna práca znamená pre študentov zhromažďovanie znalostí, stanovenie zámerov, analýza zadania, plánovanie, vybavenie si vedomostí o typoch písaní zadanej úlohy, zvažovaní časových a priestorových limitov, predbežné rozvrhnutie látky, formulácie myšlienok, revidovania, bytia zažiť paniky a hrôzy, vyjasnenie si úprimnosti myšlienok, stanovenie vlastnej identity, ohľad na čitateľa, bytia zažiť radosti a uspokojenia, rozhodnutie o tom, či prevziať zodpovednosť, priznať pozíciu, či ju zamaskovať, a konečne uplatnenie jazykové kompetencie.