To sú len niektoré zaujímavé zistenia v správe z projektu Pew Research Center Internet & American Life. Pod názvom "Teenageri, sociálne médiá a ochrana osobných údajov" sa v správe zistilo, že tínedžeri neprejavujú veľký záujem o Facebook a tiež majú na túto sociálnu sieť negatívny názor, aj keď väčšina opýtaných túto sieť stále používa.
Tieto negatívne postoje zjavne neodrádzajú mladistvých od používania Facebooku. Pretože až 77 percent dospievajúcich, ktorí používajú internet, stále používajú Facebook. Túto sociálnu sieť totiž považujú za nevyhnutnosť, aj keď sa im nepáči, koľko dospelých sa na Facebook prihlásilo, ako aj "somariny" a "konfliktné články", ktoré ľudia uverejňujú.
Nové sociálne siete zaujmú viac
Twitter, naopak, zdá sa, že získava viac používateľov z mladšej vekovej skupiny. Hoci Twitter používa menej používateľov ako Facebook, Twitter stále priťahuje mnoho mladých používateľov. Instagram, Twitter, Snapchat a ďalšie novšie sociálne siete zdá sa, že majú pozitívnejšie hodnotenie a vytvárajú veľký záujem u dospievajúcich.
Na Facebooku deti cítia tlak
Výskumníci vytvorili pár skupín mladých dospelých, s ktorými sa rozprávali o ich sociálnych sieťach. Zistili, že aj keď niektorí mladí ľudia používajú Facebook radi, väčšine sa nepáči čoraz väčšia prítomnosť dospelých, vysoké očakávania alebo inak negatívne sociálne interakcie(" dráma ") alebo im lezú na nervy ľudia, ktorí toho zdieľajú príliš veľa.
Skúmali psychológiu a sociológiu toho ako sa deti správajú na Facebooku, vysvetľovali, ako používajú like-i, príspevky a označovanie, aby posilnili svoju "sociálnu pozíciu" alebo popularitu. Tlaku na zvládnutie taktík ako príspevky pridávať a koho označiť, aby mali veľa like-ov a, aby boli populárne, môže byť jedným z dôvodov, prečo teenageri vyjadrili znepokojenie nad Facebookom.
Niekoľko ďalších zistení o mladistvých a sociálnych médiách:
Typický teenager na Facebooku má 300 priateľov, a 79 sledovateľov na Twitteri. To sú priemerné čísla, čo znamená, že polovica používateľov má a polovicu viac a druhá polovica má menej.
Viac ako polovica dospievajúcich (60 percent) má svoj účet nastavený ako súkromný, čo znamená, že nie sú prístupné verejnosti, ale iba priateľom. Väčšina z nich tiež uviedla, že sú presvedčení o ich schopnosti spravovať nastavenia ochrany osobných údajov na Facebooku.
Narozdiel od Twittru má väčšina dospievajúcich má svoj účet verejný, a iba 24 percent má ich tweety súkromné.
Asi 92 percent dospievajúcich, ktorí sú aktívnych na sociálnych sieťach, má uvedené svoje skutočné mená.
Medzi najčastejšie zdieľané predmety patria osobné fotografie.
Možno najväčšie prekvapenie je, že väčšina dospievajúcich zdieľajú svoj "vzťah" na Facebooku.